luni, 13 august 2012

Crucea de pe Caraiman - Un monument al cailor ferate...

Pe acest blog, pe nenumaratele forumuri ale pasionatilor feroviari, pe site-uri si uneori prin presa scrisa, trenurile, vagoanele, liniile pe care ele circula si istoria lor... au reprezentat si reprezinta adesea subiecte viu discutate.
Si totusi... fascinanta lume a cailor ferate include si locuri binecunoscute, ce aparent nu ar avea nicio legatura cu "drumul de fier", ori cu "roata cu aripi".
Unul dintre aceste locuri, o priveliste familiara oricarui turist ce a avut curajul sa se avante pe potecile ce urca pe versantii abrupti ai Bucegilor, ori celor ce-au admirat doar de la fereastra vagonului, sau a vreunuia dintre miile de automobile ce strabat in fiecare zi "celebrul" DN 1, este impunatoarea "Cruce de pe Caraiman" - un monument cu o istorie destul de putin cunoscuta si marcata de numeroase controverse, ce de peste opt decenii strajuieste Valea Prahovei.

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/crucea-caraiman-un-monument-misterios


sâmbătă, 11 august 2012

Ungheni - Un "pod de flori" feroviar...

Candva postam pe acest blog versuri culese dintr-o veche revista a feroviarilor din Basarabia. Candva vorbeam pe diverse forumuri despre garile din Basarabia... Si totusi rareori am vorbit despre legatura feroviara dintre cele doua maluri ale Prutului, despre batranul "pod de flori" feroviar, despre cel ce l-a proiectat, despre cei ce l-au construit... pe scurt despre istoria si actualitatea sa.
Pentru a nu da nastere unei postari kilometrice in care n-as face decat sa reiau integral articolul pe care l-am publicat recent in revista Historia, voi da mai jos link-ul catre textul sau, invitandu-va sa lecturati atent ceea ce-am scris acolo, iar eventualele comentarii, corecturi si pareri personale sa le postati acolo, ori la finalul acestui mesaj.