luni, 2 martie 2009

La inceput a fost o idee...

La inceput a fost o idee...

Am dorit sa creez un loc unde sa ne putem strange noi - cei ce iubim trenurile, cei care ne-am dedicat majoritatea timpului liber hobbyurilor ce au legtura cu domeniul feroviar, cei care ne petrecem zilele si noptile ratacind pe vastele carari ale spatiului virtual, cautand cine stie ce poza a vreunei locomotive, scriind nesfarsite mesaje pe formuri, cautand mereu sa fim la curent cu ultimele noutati despre trenurile reale sau despre modelele feroviare...

Multi dintre voi va veti intreba: "De ce inca un blog pe aceasta tema?"... Raspunsul e foarte simplu: "Drumul de fier" a patruns pe teritoriul Romaniei acum mai mult de 150 de ani. De-a lungul acestor ani, caile ferate au avut o viata a lor, au evoluat, au trecut prin momente de dezvoltare, au suferit momente de regres, iar azi au ajuns sa faca parte din viata cotidiana a fiecaruia dintre noi... au ajuns atat de uzuale, incat de cele mai multe ori, grabiti in existenta noastra de zi cu zi, uitam sa ne-amintin de momentele ce au marcat acesti 155 de ani de istorie feroviara... De-a lungul anilor s-au construit linii noi... s-au infiintat statii, s-au construit cladiri feroviare, poduri, tunele, depori si remize, diverse tipuri de locomotive, vagoane, sisteme de semnalizare si alte multe obiecte ce impreuna au facut posibila miscarea acestui imens mecanism, ce uneori pare a avea o viata a sa, intocmai ca un urias ceasornic ce masoara mereu trecerea timpului... Au fost inaugurari, sarbatori feroviare, momente placute, dar si catastrofe feroviare, razboaie soldate cu pagube si victime... Bucurii si tragedii... toate adunate ne contureaza istoria... trecutul, prezentul si viitorul unui domeniu ce si-a pus inevitabil amprenta asupra existentei tuturor celor ce au trecut macar o data pragul unei gari...

Cum de multe ori se spune ca "O imagine valoreaza mai mult decat 1000 de cuvinte", voi inaugura aceasta calatorie prin universul fascinant al istoriei cailor ferate romane, cu una din cele mai noi fotografii feroviare pe care le-am realizat - o scurta privire spre actualitatea feroviara din Romania zilelor noastre - locomotiva electrica seria 47. Multi dintre voi ma veti contrazice... veti spune "E doar o modernizare a unui tip de vehicul feroviar ce serveste CFR-ul de aproape o jumatate de secol (prima locomotiva electrica de acest tip a circulat in Romania, in ziua de 9 Decembrie 1965)!"... Poate ca aveti dreptate, dar chiar si asa, acest model de locomotiva reprezinta cea mai noua aparitie in lumea feroviara romaneasca (in afara prototipului fabricat anul trecut la SOFTRONIC Craiova), iar imaginea ei poate fi punctul de plecare catre o retrospectiva a istoriei acestui minunat sistem, reunit sub numele simplu de "Caile Ferate Romane".




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu