vineri, 1 mai 2009

Sa nu uitam nici "Dulcea Bucovina de Nord"...

Iata-ma postand din nou, dupa cateva zile de absenta...

In aceasta seara voi continua tema inceputa in postarea anterioara, insa, de acesta data, voi prezenta o alta provincie a Romaniei Mari, impartasindu-va doua ilustrate ce reproduc momente din activitatea feroviara din Bucovina de Nord.

Ca si in cazul Basarabiei, sursele documentare de care dispun sunt destul de limitate, asa ca ma vad nevoit sa va prezint doar cateva date generale despre cele doua imagini, urmand ca pe masura ce voi reusi sa gasesc sau sa obtin accesul la noi surse de informatie, sa reiau aceasta tema, completand postarea de azi.

Cele doua poze pe care le prezint azi au ca subiect gara orasului Cernauti si una din locomotivele ce au figurat inregistrate in parcul acestui depou.

Gara Cernauti - 1912


Locomotiva in gara Hliboka - 1917

Daca in cazul primei imagini nu exista niciun dubiu asupra subiectului sau, in cazul celei de-a doua ar fi utile cateva informatii despre locomotiva din fotografie. Studiind cateva surse bibliografice, mai ales cele trei volume ale "Istoricului Tractiunii Feroviare din Romania", lucrare editata de D-nii. Serban Lacriteanu si Ilie Popescu, am descoperit o serie de informatii despre istoricul si activitatea locomotivei din imagine.
Astfel, locomotiva seria 73.07 a fost construita la uzinele Wiener Neustadt, in anul 1885, iar in anul 1914 figura inregistrata in parcul depoului Cernauti. Despre soarta pe care a avut-o dupa incheierea Primului Razboi Mondial, din pacate, nu detin niciunfel de informatii, insa, un numar de 21 de astfel de locomotive au fost preluate de catre CFR si au fost folosite pentru remorcarea trenurilor mixte si de marfa, pe liniile ferate din Bucovina si Basarabia. Din pacate, intre exemplarele preluate de catre CFR nu se regaseste si locomotiva 73.07, situatia sa reprezentand astazi una dintre enigmele feroviare ramase inca fara raspuns.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu